Herbalife - príležitosť budúcnosti

 

Nakoľko mám sedem rokov skúseností s chudnutím a úpravou postavy pomocou Herbalife, málokto mi v súčasnosti povie: "Je to blbosť, to nefunguje." Veď kto má oči, ten ma vidí.

Je pravda, reklama sa dá spochybniť, ale nikto nemôže spochybniť moju vlastnú skúsenosť, výsledky ďalších miliónov spokojných ľudí a rôzne klinické štúdie.

Žiaľ, za tých sedem rokov som stretla aj ľudí, ktorí nemajú vlastnú skúsenosť, nikdy sa s produktami Herbalife nestretli, ale neustále sa snažia vnucovať okoliu svoj názor na vec. Vždy ma udivuje to odhodlanie, tá snaha vnútiť svoj názor. Ale na čom sa taký názor zakladá pokiaľ človek nemá vlastnú skúsenosť?

V jednom podobnom príspevku som sa dočítala... "Jedna baba povedala..." A sme pri koreni problému.

Sú ľudia, ktorí ustúpia pred faktami, povedia si: " Dobre, výrobky teda fungujú, ale aj tak sa mi nepáči firma a jej marketing, ktorý pripomína pyramídu alebo lietadlo." 

Tak sme popremýšľala nad odpoveďou.

 

 Je to pyramída?

Protiargumenty:

Po páde železnej opony sa objavilo veľa slobody, ale s ňou prišlo aj veľa vecí, ktorým ľudia nerozumeli. Medzi nimi boli aj takzvané "pyramídové hry" - veľmi jednoduchý podvodík na generovanie peňazí do peňaženiek niekoľkým vychytralcom, šitý na mieru dôverčivým ľuďom.

Pyramídová hra je viacúrovňová štruktúra ľudí, ktorých cieľom je zarobiť peniaze na ľuďoch, ktorí sa pripoja po nich. Lietadlo je založené na tzv.efekte duplikácie. Ktokoľvek privedie niekoho nového, vyberie od neho vstupný poplatok, z ktorého časť si nechá a časť pošle na prerozdelenie človeku, ktorý ho do systému priviedol. Ten si časť nechá a časť pošle vyššie. A tak to ide až k jedincovi na vrcholku pyramídy, ktorý daný systém založil.

Výsledkom je samozrejme to, že k ľuďom, ktorí pyramídu založia, sa valia peňažné prostriedky od ľudí pod nimi. Čím je človek vyššie, tým viac môže na dôverčivých pod sebou zarobiť. Vzhľadom k tomu, že trh je obmedzený, nemôže tento systém fungovať do nekonečna a po pomerne krátkej dobe sa zrúti. Dôsledkom je obohatenie zakladateľov lietadla a ochudobnenie ostatných, ktorí sa nachádzajú v spodných radoch pyramídy. Iste – človek by sa tomu normálne zasmial, pokiaľ by sa jednalo o desiatky korún. Bohužiaľ slovné spojenie „pyramídová hra“ nemá s hrou pranič spoločného. Existujú spoločnosti (ktoré väčšinou nemajú ani žiadny právny základ), ktoré sa týmto podvodom obohatili o pekných pár miliónov. Pri vstupných poplatkoch pohybujúcich sa trebárs i v radoch desaťtisícov dokázali vylákať posledné úspory z mnohých rodín.

Problémom je, že lietadlo nevytvára žiadnou pridanú hodnotu, iba prerozdeľuje peňažné prostriedky. Pyramídové hry sú síce vo všetkých vyspelých krajinách  zakázané, stále je však obtiažné systém rozpoznať a organizátorov usvedčiť. Najlepšou obranou jedinca proti vstupu do lietadla, ktoré nelieta, sa tak stáva jeho informovanosť.

 

Rozdiel medzi pyramídou a MLM

 

Firma využívajúca systém MLM poskytuje konkrétny produkt konečnému užívateľovi, ktorý nemusí byť členom distribučnej siete. Príjmy firmy a celej distribučnej siete potom pramenia výhradne z predaja tohoto produktu. S ním môže každý záujemca obchodovať sám alebo v tomto obchode zaučí kohokoľvek ďalšieho s tým, že dostáva odmenu za obchod uskutočnený týmto kolegom. Ten má potom rovnaké možnosti, čím dochádza práve k výstavbe siete, ktorú niektorí ľudia označujú za pyramídu. Systém MLM však na rozdiel od nej žije z obchodu, ktorý prevádza smerom von. Teda nie z náboru členov – tým sa práve od pyramídy zásadne odlišuje.“

   Zdroj: Měšec.cz

 

Vo väčšine firiem na západe je štruktúra podnikov založená na 200 rokov starom modely nadriadený - podriadený.

Nikdy som nepočula o firme, kde by mal majiteľ menší plat, než jeho podriadení. Čo myslíte, nie je toto klasická pyramída?

Naopak, osobne poznám ľudí, ktorí v Herbalife majú menšie zisky ako ľudia "pod nimi", tzv. down-lines. Alebo nemajú nič, pretože marketingový plán vyžaduje, aby sa každý odviedol určitú prácu. Aj keď je to sám prezident. Je toto pyramída?

 

Keby bol Herbalife pyramída alebo lietadlo, prečo by bola distribútorom napríklad  Madeleine Albright. Robila by to pre peniaze ako reklamu? Naozaj by jej to stálo za to? Toto povedala o Herbalife v júni 2009 v Prahe:

" Je to demokratická spoločnosť, pretože jej nezáleží na vzdelaní, na krajine z ktorej pochádzate, ani na tom, z akej ste sociálnej vrstvy. Stačí, keď máte schopnosť komunikovať."